Galeria
W tej galerii umieszczam tylko te malowidła, które z jakiegoś powodu nie znalazły się w książce. Większość z nich otrzymałem już po oddaniu książki do druku. Wszystkie te obrazki zostały namalowane na próbych wydrukach książki. Z tego powodu linie są zazwyczaj czarne i różnej grubości. W wydrukowanej kolorowance wszystkie linie są już znormalizowane, czyli 1pt oraz niebieskiego koloru. Każdy z pokazanych tu wzorów ma wiele interesujących cech. Pewne z nich dają szczególnie wiele mozliwości pokolorowania. W przypadku innych możliwości te mogą być znacznie mniejsze. Oto nasza galeria. I jeszcze jedno. Jesli zdarzy się Wam pomalować któryś z wzorów zamieszczonych w mojej książce w jakiś szczególnie interesujący sposób, to zeskanujcie wasze malowidło i przyslijcie mi je. A ja z wielką przyjemnością zamieszczę wasze malowidlo w tej galerii (z nazwiskiem lub bez, w zależności od waszego życzenia).

“Przenikanie” Ten obraz jest pewnego rodzaju eksperymentem z nowymi kredkami metalicznymi. Kolory są zupełnie inne niż te w standardowych zestawach.

“Różne światy, różne kultury” Ten obraz jest próbą spojrzenia na prosty wzór z punktu widzenia różnych kultur. Mamy tu sposoby organizacji płytek w stylu bizantyjskim, rzymskim i islamskim.

“Nocne niebo w chmurach” Ta prosta siatka daje niesamowite możliwości. Wystarczy wybrać w niej jakiś obszar, pogrubić brzegi tego obszaru i wypełnić go ciekawymi kolorami.

“Witraż po przejściach” To jest jeden z pięciu najciekawszych wzorów w mojej książce. Można go malować na setki sposobów. Sam wzór ma również ciekawe własności matematyczne. Został on stworzony poprzez wpisanie w trójkąt równoboczny trzech identycznych kwadratów, z których każde dwa mają wspólny wierzchołek.

Obrazek bez nazwy. Jest to jeszcze jedna z wielu interpretacji wzoru trzech kwadratów wpisanych w trójkąt równoboczny.

“Ulotne myśli” Malowanie wzorów geometrycznych jest pewnego rodzaju medytacją. A my wiemy, że czasem medytacja oznacza ciąg myśli przychodzących i odchodzących, którego nie da się zatrzymać. Ten obrazek jest jednym z moich ulubionych. Lubię w nim te strefy kolorów – góra zielony i niebieski, środek czerwony i niebieski, dół metaliczne różowy i szaro-niebieski.

“Słoneczny witraż” Ten bardzo typowy wzór islamski z dużymi i małymi gwiazdami możemy znaleźć we wschodnich i środkowych krajach Islamu. Można go kolorować na tyle sposobów ilu jest malujących. Tu wyjątkowo udana koncepcja łączenia kolorów.

“Ogród” To jest bardzo ładny ogród. Jest tu słońce, sadzawka odbijająca błękitne niebo, są drzewa, kwiaty, a nawet kawałek trawnika.

“Wielkanoc” Wzór był malowany w czasie świąt wielkanocy. Stąd jego nazwa. Wprawdzie jajka nie bywają okrągłe, ale patrząc na nie od strony grubszego końca mogą wyglądać tak, jak na tym obrazku.

“Mandala” Wzór ten był w pierwszej wersji ksiązki. Później musiałem zredukować objętość książki i ten wzór, oraz kilka innych, akurat musiałem usunąć (trochę przez przypadek). Lubię w nim te mocno zarysowane i nakładające się na siebie okręgi. Sam wzór pochodzi z Azji centralnej, z pałacu Afrasiab. Uważam, że jest to zdecydowanie najlepszy wzór w mojej książce.

“Łąka w kwiatach” To jest bardzo prosty wzór, jeden z pierwszych w mojej książce. Znajdziemy go praktycznie w każdej kulturze, choć w Islamie wystepuje najczęsciej.